Er du interesseret i maleri, tegning og andre billedkunstmedier?

I Billedkunst vil du lære at skabe dit eget billedsprog og bruge det, når du tegner og maler. Du vil bl.a. blive undervist i tegning og akrylmaling, og vi arbejder med både form og indhold.

I Billedkunst bruger vi de mange muligheder, der findes lige uden for skolens døre og besøger byens museer og udstillinger. Vi lærer at vurdere andres værker, ligesom vi selv i slutningen af skoleåret indsender værker til den censurerede udstilling Ungdommens Vårsalong, som udstiller på Københavns Rådhus.

Jeg elsker billedkunst. Der er både plads til at fordybe sig i timevis og hygge med de andre på holdet. Kaare gør det nemmere at lære alle de ting som føles svære ved at male, og opgaverne er virkelig fede og åbne.

Aya elev KE årgang 22/23

Læs flere udtalelser