Er du god til at bruge hænderne? Har du sans for formgivning?

Keramisk formgivning er at give leret form, at forme en ide eller en tanke. I Keramik vil du arbejde med det sjove, det gode og det praktiske design. Det kan være, du skal lave service til ”Tea for two” eller kreere et fiskefad eller en suppeskål til lige netop din yndlingssuppe.

Du vil blive præsenteret for forskellige grundlæggende teknikker som drejning, pladeteknik og at “pølse op”. Du bliver også introduceret til metoder til at dekorere, og du vil møde forskellige brændingsmetoder såsom udendørs rakubrænding med skinnende unikke eller matte ustyrlige glasurer - eller de mere kontrollerede glasurer, vi brænder i el-ovnen.

Når du forlader keramikværkstedet på Kastanievej Efterskole, har du, ud over en tung kasse med værdifulde genstande, fået indblik i et meget gammelt sprog.

Keramik er et meget hyggeligt fag. Imens vi udfolder os, bruger vi vores fantasi til at skabe. Vores lærer er meget dygtig og har en masse viden om keramik og teknikker. Vælg keramik hvis du både har brug for lidt ro i hverdagen og elsker at være kreativ.

Laura elev KE årgang 22/23

Læs flere udtalelser