Velkommen til Kastanievej Efterskole i hjertet af København, hvor hverdagen pulserer med kreativitet og åbenhed! På vores skole er kunstneriske discipliner som musik, fotografi, keramik, billedkunst, design, gastronomi og teater i centrum, og vores beliggenhed i København giver os en enestående mulighed for at udforske og lade os inspirere af byen.

Hver dag på Kastanievej Efterskole er fyldt med muligheder for at udfolde sig kreativt. I vores musiklokaler kan du høre de fantastiske rytmer og melodier fra elever, der eksperimenterer med forskellige genrer og skaber deres egne musikalske kompositioner. Fotografi-studiet er fyldt med elever, der fanger øjeblikke og skaber visuelle historier med deres kameraer. Vores keramikværksted er en maskine af ideer, hvor elever former og skulpturerer deres egne kunstværker. Og i designlokalet lader eleverne deres kreativitet flyde frit og omsætter deres visioner til virkelighed gennem forskellige materialer og teknikker.

Gastronomi er en vigtig del af vores hverdag på Kastanievej Efterskole. Vores elever udforsker de kulinariske vidundere i København, lærer om forskellige madkulturer og får mulighed for at prøve kræfter med madlavning og gastronomisk kreativitet. Vores skolekøkken summer af aktivitet, når eleverne arbejder sammen om at tilberede lækre retter og udforske nye smagskombinationer.

Men vores kreativitet stopper ikke ved de mere traditionelle kunstformer. Skateboarding, graffiti og styrketræning er også en del af vores hverdag. Vores elever kan bruge skolens faciliteter til at skate, udtrykke sig gennem street art og styrke deres fysiske form gennem træning. Disse aktiviteter giver en alternativ måde at udfolde sig kreativt på og bidrager til en alsidig og mangfoldig kultur på vores skole.

Det er ikke kun på skolen, at vores kreativitet blomstrer. København er vores legeplads og kilde til inspiration. Eleverne tager på spændende udflugter til byens museer, gallerier og kunstbegivenheder. De udforsker byens gader og pladser, hvor de bliver mødt af forskellige former for kunst og kultur. København er en by med et pulserende kunst- og kulturliv, og vi lader os begejstre og berige af alt det, byen har at byde på.

Vores fællesskab er fundamentet for vores udvikling og kreativitet. Eleverne inspirerer og støtter hinanden i deres kreative udfoldelser. De deler viden, teknikker og idéer og skaber sammen et dynamisk miljø, hvor alle kan trives og vokse som kunstnere. Uanset om det er inden for musik, fotografi, keramik, design eller gastronomi, opmuntrer vi til eksperimenter og udfordrer vores elever til at tænke ud af boksen og udvikle deres unikke kunstneriske stemmer.

På Kastanievej Efterskole dyrker vi kreativitet og udvikling i fællesskab. Vi skaber et rum, hvor alle kan udforske deres kunstneriske passioner og udvikle sig som individer. Vores elever lærer ikke kun om kunst og kreativitet, men også om samarbejde, åbenhed og respekt for forskellige udtryksformer. Vi tror på, at kreativitet er en kraftfuld vej til personlig vækst og en dybere forståelse af verden omkring os. Velkommen til vores levende og inspirerende hverdag på Kastanievej Efterskole i København!

Herunder har vi samlet lidt forskellig info om alt fra værelser over skolens kostpolitik og skemastruktur. Klik dig videre og bliv klogere på de forskellige emner.