Skilejrskolen til Norges storslåede natur er et kærkomment afbræk fra hverdagen på efterskolen, og står i stor kontrast til byens mange muligheder.
For såvel nybegyndere som for garvede skiløbere er skituren fremfor alt en dannelsesrejse, hvor den enkelte elev udvikler sig, og fællesskabet får ny energi i nye rammer.

Midt i den uspolerede norske natur ved ”Reineskravet” i Hallingdalens flotte natur ligger Ruby Rejsers ski-hostle på fjeldskråningen med panoramaudsigt ud over dalen. Her bor vi helt for os selv.
Vi bruger piste-området lige uden for hotellet den første dag. Her er 3 nedfarter. I dagene herefter bruger vi piste-området i Ål, hvor der er 11-14 nedfarter. Vi har vores egne busser med chauffører hver dag, der kører os til og fra Ål. Eleverne vil om formiddagen modtage undervisning i slalom af danske skiinstruktører. Om eftermiddagen kører eleverne mere frit i grupper på mindst tre personer. Lærerne vil være på løjperne hele dagen og assistere. Liftkortet giver adgang til ubegrænset kørsel i fem dage. Sidste dag vil der være mulighed for at kælke på Norges længste kælkebane, hvis vejrforholdene tillader det.
Der er et lille svømmebassin på hotellet, som kan anvendes på bestemte tidspunkter. Værelsesplan, busplan og køkken/hjælpetjanser udarbejdes og kommunikeres til eleverne inden afrejse.

Skilejrskolen er inkluderet i prisen