Har du en stor madglæde? Har du lyst til at lære mere om råvarer, smag og sammensætninger?

I Gastronomi får du et nærmere indblik i madens forunderlige verden. Et linjefag, hvor vi har tid til at gå i detaljer med råvarer, æstetik, bæredygtighed og ikke mindst opbygge en forståelse for god smag og et godt fælles måltid mad.

Gastronomi præsenterer dig for forskellige køkkener. Du vil fx kunne lære om brødbagning og surdej, pasta, Indiens magiske køkken, sæsonens råvarer, syltning, knivteknik, tilberedningsmetoder og anretning. Timerne tager udgangspunkt i, hvad de forskellige sæsoner tilbyder af råvarer.

Har du Gastronomi som linjefag, vil du også komme på forskellige ture ud af huset, hvor vi fx besøger den københavnske madscene, taler med dygtige fagfolk, plukker urter mv. Faget vil også kunne stå for forskellige pop-up-arrangementer, hvor du og de andre gastronomielever tilbereder, præsenterer og serverer maden sammen.